Ana Sayfa Gündem Siyaset Ekonomi Asayiş Eğitim-Bilim Kültür-Sanat Sağlık-Yaşam Dünya Haber Yorum Spor Yerel Haberler Teknoloji Kim Kimdir?
KPSS Ön Lisans Sonuçları Açıklandı
Dev Derbide Fenerbahçe ve Galatasaray Karşılaşıyor
GÜRZ-15 Operasyonlarında 88 Gözaltı
Üniversitelerde Fakülte ve Enstitü Düzenlemeleri
Türkiye, Avrupa'nın Üçüncü Büyük Otomotiv Üreticisi Konumuna Yükseldi
HABERLER>GÜNDEM
19 Temmuz 2011 Salı - 09:26

Tatil anlayışı karavana ilgiyi artırdı

Bugüne kadar daha çok turizmin dışında, özel sektör ve kamu kuruluşlarınca tercih edilen karavanlar, son yıllarda tatilcilerin de ilgi odağı oldu.

14 yıldır bu sektörde olan Soyut Karavan İş Geliştirme Müdürü Serhat Ay, “Türkiye’de de özellikle eğitim seviyesinin yükselmesi, insanların farklı tatil arayışına girmesiyle yaygınlaşmaya başladı. Biz de bu açığı görerek 14 yıl önce karavan üretimine başladık ve bugünkü noktaya geldik” dedi.
BÜYÜKŞEHİRDEN kaçan, yazlıktan sıkılan, hobi bahçesi olan ve sit alanındaki arazisi için yapılaşma izni alamayanların imdadına karavanlar yetişiyor.
Ev konforunda ve otel tadında tatil fırsatı sunan karavanların fiyatı 17 ile 80 bin TL arasında değişiyor. Karavanlar turizmin dışında kamu ve özel sektör kuruluşlarınca da barınma amaçlı kullanılıyor.
Ankara’da faaliyet gösteren bir fabrika, aracını karavana dönüştürmek ya da yeni bir karavan sahibi olmak isteyenlere hizmet veriyor.
Soyut Karavan İş Geliştirme Müdürü Serhat Ay, 14 yıldır karavan ürettiklerini söyledi. Türkiye’de karavanın çok yoğun kullanılmadığını, yollarda genellikle yabancı plakalı karavanların olduğunu anlatan Ay, “Karavanla turizm yeterince tanınmıyor. Avrupa yollarında ise özellikle yaz aylarında en az araç sayısı kadar karavan görüyoruz. Avrupalılar karavanlı tatili çok seviyor. Karavan kültürü Türkiye’de de özellikle eğitim seviyesinin yükselmesi, insanların farklı tatil arayışına girmesiyle yaygınlaşmaya başladı. Biz de bu açığı görerek 14 yıl önce karavan üretimine başladık ve bugünkü noktaya geldik” dedi.
Her sektörde ihtiyaç var
Akla gelebilecek her sektörde bir barınma ihtiyacı olduğunu dile getiren Ay, “Barınma ihtiyacının olduğu her yerde de karavan bir çözüm olarak karşımıza çıkıyor. Örneğin petrol arama ve üretim. Petrol sondajları dağlarda, yolu izi olmayan yerlerde yapılır ve 1-1.5 ay sürer. Karavanlarda 80-100 kişilik gruplar, yer, içer ve yatar. Biz bu karavanları hazırlıyoruz” diye konuştu.
Yılda bin karavan
Sürekli aynı yerde tatil yapmaktan bunalan, sit alanında arazisi olup da yapılaşma izni alamayan, 3-4 dönümlük hobi bahçesinde konaklayacak yeri bulunmayan ve büyük şehirlerden kaçanların karavana yöneldiğini kaydeden Ay, projesine bağlı olarak turizm amaçlı kullanılacak bir karavanı 20 ya da 45 gün içinde teslim ettiklerini bildirdi.
Yılda ortalama bin karavan üretme kapasitesine sahip olduklarını belirten Ay, sözlerini şöyle sürdürdü:
“Öncelikle karavan almak isteyenlerle birebir görüşme yapıyoruz. Bu görüşmede karavanda yaşayacak kişi sayısını, nasıl bir hayatları olduğunu ve önceliklerinin neler olduğunu tespit ediyoruz. Bunun sonucunda kullanacak kişilerin ihtiyacına en uygun çözümü sunacak olan çekme ya da motokaravanlardan birini tavsiye ediyoruz.”
Müşterilerin isteğine göre değişiyor
mKaravanlar karayollarına uygunluk açısından genellikle 4-5 metre uzunluğunda, 2 metre genişliğinde imal ediliyor. Örneğin 4 kişilik bir aile için bir karavan yapıyorsak içerideki buzdolabının büyüklüğünü artırıyoruz.
mSinema sektörüne hitap eden bir karavan yapıyorsak makyaj aynaları ve aydınlatmalar ön plana çıkabiliyor. Karavanlar uzun yol yapacaksa erzak kısmını daha geniş tutuyoruz. Aydınlatma ve su çok önemli.”